måndag 24 augusti 2009

Ny trappa och nytt husdjur

Farbror Fixare har spenderat helgen med att bygga en trappa. Nu blir det äntligen slut på klättrandet i slänten. Nästa år ska den brunoljas så den blir lika fin som altandäcket. Resten av slänten ska så småningom bli till terasser där vi kan odla ännu fler växter :-)

Men hallå där!
Det är någon som är på väg nerför trappan...
Vem kan det vara???



Det ser ut som en liten kisse...




Jo, visst är det, och inte vilken kisse som helst.



Findus kom till efter ett biobesök med Pyssling under sommarlovet. I den nya Pettson och Findus - filmen har de tecknat en ny version av Findus som helt klart var virkvänlig. Till största del har jag utgått ifrån det här mönstret som de flesta av er säkert känner till. Huvudet fick jag dock ändra på för att kunna få till mönstret i ansiktet.

Ganska lik tycker jag nog att han blev :-)

23 kommentarer:

Lobben sa...

Den är ju helt underbar. otroligt härliga färger.

Jullan sa...

Nämen oj vad söt han är!!
Godnatt och sov så gott!

Tjär-Ringen sa...

Det blir så fint med terassträdgård! Findus blev jättefin, när kommer Pettson??

IA Nyckelpiga sa...

Du är ju helt otrolig!!

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Inte ganska lik... han blev superlik :D

Evas Passion sa...

Gud vad fin!!!!Du ar ju otroligt duktig!!!!Komplimanger!!!

Anonym sa...

Du är bara så duktig! Jag beundrar dig verkligen som kan virka så på fri hand. Har du inga funderingar på att ge ut en bok med dina mönster?

/Anna

Karin sa...

Vilken superfin Findus du gjort! Bra jobbat!!

Mia virkar sa...

Findus blev otroligt lik och supergullig!

J.La sa...

Åh, så fin!!

Anna-Lena sa...

Vilka underbara figurer! Trevlig blogg som jag gärna återkommer till.\\Anna-Lena

Eva Wendick sa...

Superfin Findus. Han kommer garanterat få rollerbjudanden! Kul att titta in här. Jag är också textillärare i Stockholm. Lägger till dig i min blogglista.

Sunna sa...

Men så bedårande ljuvlig, så homla iderik du är, kommer gubben pettson också?

Cattis sa...

Helt fantastisk.....

Bittan sa...

jag som älskar den katten!!! Super fin!!

Ateljé Flitiga Fingrar sa...

Fantastiskt söt Findus! Hur hinner du Karro?
Hoppas allt e bra, kram Anneli

Eva Wendick sa...

Så roligt att du har använt beskrivningarna på min hemsida. Jag uppdaterar den inte numera men jag bloggar desto oftare. Var i Stockholm arbetar du?

Koneko sa...

Wow jättefin!

Drutten sa...

Vilken otroligt söt Findus!!! Sån skulle jag vilja ha :-D
Vad duktig du är!

Annika sa...

Shit, vad han är fin!!

Ilkka sa...

Jättelik och jättesöt! :)
Säljer ögon till amigurumis om du är intresserad. Väntar på leverans av ca 600 par ögon, bla kattögon. Även om Findus inte har traditionella kattögon. :)

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Hello! This Findus is beautiful! I would like this. Is it possible?
Thank You!
Judit Lövei from Hungary

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin